zaterdag 14 mei 2011

Yummy Strawberries!

Don't they look delicious?!

Mijn vader kweekt ze dit jaar voor het eerst zelf in de tuin. Die overheerlijk, rode, kleine, gespikkelde vruchtjes: aardbeien. Vol trots; de eerste is bijna rijp. Helemaal beschermd staan ze in de tuin, veilig verborgen achter een stuk gaas met een visnetje erboven. Dit zodat hij straks kan genieten van dat eerste exemplaar, en niet de vogels. Dat aardbeien naast lekker ook nog eens gezond zijn las ik hier nog eens. Enkele aardbeien-weetjes:
  • 8 aardbeien van gemiddelde grootte bevatten 45 caloriĆ«en en bezorgen je meer vitamine C dan 1 sinaasappel
  • aardbeien bevatten vezels en voedingsstoffen die goed zijn voor je algemene gezondheid, kans of hart- en vaatziekten verkleinen en je geheugen verbeteren.
Ik ben al meteen aan het denken op welke manier ik de eerste aardbeien op ga eten. Op z’n Wimbledon’s; dus in een kommetje met suiker en slagroom. Of op een beschuitje. Misschien bewaren en opsparen voor op een zelfgemaakte aardbeientaart, of wellicht toch een milkshake. Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar dan, ik heb ook nog even voordat er genoeg aardbeien rijp zijn. Eerst maar eens afwachten hoe die eerste zelfgekweekte aardbei gaat smaken!

Voor wat inspiratie vond ik hier nog een lekker receptje voor een aardbei milkshake:





Ingrediƫnten voor 4 personen:
-       * 500 gram aardbeien

-       * 60 gram witte basterdsuiker 

-       * 1 el citroensap 

-       * 1/2 l vanille-ijs

-       * 2 dl koude melk


Was de aardbeien en maak ze schoon. Doe ze in de blender met het suiker en de citroensap of mix ze fijn met de (staafmixer. Voeg het ijs toe en meng het erdoor. Voeg dan de melk toe. Verdeel de milkshake over 4 hoge glazen. Smullen maar!!
Ciao!
Ixis
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten