woensdag 11 mei 2011

Be Happy, Eat Healthy

Ik zou graag eens wat gezonder gaan eten. Ik hoef voor mezelf niet af te vallen want ik ben prima op gewicht (hoewel, een iets strakke buik en billen is mooi meegenomen!). Maar ik eet nogal veel dingen die niet echt goed zijn voor je lichaam. 

Fruitsalade

Een koekje hier, chocola daar, dat snoepje ziet er ook wel lekker uit, hmm... misschien nog maar één, of twee en 's avonds meestal vaste prik aan de chips, altijd vergezeld met met wat cola, sinas, 7-up of casis (als er maar suiker in zit). En dan wil ik mijn boterhammen ook nog wel eens beleggen met hagelslag of chocopasta, of een lekker wentelteefje met daarop een laag basterdsuiker en dan nog 2 keer in de week friet. Heerlijk! Maar niet echt de meest gezonde combinaties die er bestaan en niet echt goed voor mijn lichaam.


De laatste tijd 'voel' ik dat mijn lichaam hier niet meer happy meer is. Ik kan niet goed omschrijven hoe dit voelt, maar mijn lichaam lijkt te vertellen dat het eens wat meer gezonder voedsel wil. Ik ben het daarmee eens en iedere ochtend wanneer ik opsta, neem ik voor om die dag niet te snoepen en niet teveel frisdrank te drinken. Dat gaat meestal goed tot na lunch wanneer het eerste chocolaatje in de koelkast alweer lonkt. Ik heb alweer honger en wat moet ik anders eten? Dat is het begin van het einde van mijn goede voornemen voor die dag, want dan kijkt het snoepje in de snoepjespot mij ook weer aan en 's avonds zit ik toch weer gewoon met die zak chips op de bank zit. 

Ik wil niet minder gaan eten maar wel gezonder. Hiervoor moet ik eerst achterhalen welk voedsel en/of welke gerechten ervoor zorgen dat ik een 'vol gevoel' blijf houden zodat ik niet de neiging heb tot snoepen. Het zal ook gewoon afkicken worden. Andere mensen zijn verslaafd aan roken, alcohol, of shoppen, ik ben verslaafd aan chips, snoep en chocola (maar zeg nou eerlijk, welke vrouw is niet verslaafd aan chocola? zal ik die maar doorstrepen van mijn lijstje?) Argh nee, het is weer middag ik heb weer honger. Tijd voor de lunch!

Ciao!
Ixis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten